Midnattsloppet 2010
Så var första milloppet sprunget. Igår gick Midnattsloppet 2010 av stapeln och 22:00 gick min start. Jag startade i startgrupp 1c. Det var varmt (25 grader) och oerhört hög luftfuktighet. Har aldrig varit med om maken. MASSOR av folk.
Uppladdningen var kanske inte optimal. Jag startade kvällen bra med en god kräftsallad och en cola light (colan var väl kanske inte optimal dock). Den intogs utanför biografen på söder. Sen följde ett biobesök. Vi såg Karate Kid, 2:20 lång. Riktig ”Jessica-film”. En jättebra feelgood-film jag verkligen kan rekommendera! På bio intogs mängder med godis (inte bra inför loppet) men det sköljdes i alla fall ned med vatten och kompletterades med en banan också. Sen vräkte jag i mig vindruvor i vårt företagstält på Zinken. All denna föda resulterade i en värkande mage…
Kroppen var inte superfräsch och pigg men när man väl står där på startlinjen kommer tävlingsinstinkten och djävlaranammat fram ändå. Det var första gången jag startade i en så tidig startgrupp och det var bra eftersom alla sprang på även om man trots allt var tvungen att kryssa bland människorna för att ta sig fram och att man inte kunde hålla sitt eget tempo fullt ut för det var så mycket folk. Sen svängde banan fram och tillbaka hela tiden och det gjorde att folk krockade och sprang in i varandra. Uppförsbackarna var min starka sida och där tog jag in många placeringar. Däremot har jag svårare på slutet och upploppet då jag inte är någon spurtare och har svårt för att öka.
Jag var inte alls trött när jag gick i mål. Delvis beror det på att jag inte fullt ut kunde hålla mitt eget tempo men delvis på att jag borde lagt in en högre växel under hela loppet.
Min sluttid blev 45.52 och totalt hamnade jag på plats 72 av alla tjejer som var med i Midnattsloppet. Bra va?! Jag tror alla påverkades av värmen och luftfuktigheten och inte gjorde så bra tider som de brukar. Av alla på jobbet hamnade jag på fjärde plats och blev bästa tjej med över 10 minuters marginal. Sammanfattningsvis är jag nöjd och glad att det är över!
| Distans | Totaltid | Sträcktid | Min/km | Plac |
| 2,5 km | 11.49 | 11.49 | 4.43 min/km | 276 |
| 5 km | 23.16 | 11.26 | 4.34 min/km | 143 |
| 7,5 km | 34.53 | 11.37 | 4.39 min/km | 98 |
| Mål | 45.52 | 10.58 | 4.23 min/km | 72 |


http://www.frilansfoto.nu/2010/08/15/midnattsloppet-2010/