Pasta med pesto
Ja, så var det dags för vår standardmiddag, pasta med pesto. Den serverade vi med keso, extra parmesanost, majs, gröna bönor, morötter och finriven vitkålssallad. Till efterrätt fick barnen tinade jordgubbar (plockade i somras) och keso äpple, päron, vanilj. Vi vuxna tar vårt fika lite senare. Anledningen till efterrätt är att vår lilla kille har namnsdag, Gustaf! Faktum är att Gustaf har namnsdag både 6 juni och 6 november. Egentligen är det Gustav Adolf idag men inte bara dubbelnamnet har namnsdag utan även Gustav och Adolf separat. Även Adolf har dubbla namnsdagar. Hängde ni med 🙂 ?!

Senaste kommentarer