Träning fredag

Imorse gick jag upp tidigt, tidigt som så många andra morgnar då det står träning på schemat. Men idag var det inte löpning på agendan. Istället tog jag första tåget (det säger allt om den arla tiden) till Sundbyberg och körde egen träning i gymmet vi har på jobbet. Jag körde ytterligare ett pass från senaste Fitness Magazine (nr2). Denna gång blev det ”Fitness Lunchpasset del 2”, ett 30 minuter långt pass. Det var en högeffektiv fom av cirkelträning där styrkeövningar blandades med konditionsövningar. Till sin hjälp skulle man ha en medicinboll. Vi har ett väldigt väl utrustat gym, men någon medicinboll har vi inte. Istället tog jag två olika viktplattor, en pilatesboll samt en stepbräda som hjälpmedel i de olika övningarna. 

Övningarna bestod förutom av uppvärmning och nedvarvning av utfallshopp med rotation, rusher mot bänk, höftlyft på medicinboll (pilatesboll), armpendlingar, pushups på medicinboll (stepbräda), hälkickar och magövning med medicinboll (vikt). Övningarna utförs under 1 minut utan vila mellan och totalt två varv. Jag la till burpees, ytterligare en magövning, rotation med viktplatta över ryggen samt jägarvila för att få ett lite längre pass.

Passet var jobbigt och kul! Kommer jag definitivt att köra igen!

Jessica Sundberg

Jag heter Jessica Sundberg och är 47 år, bor i Stockholm med min man Mattias och mina två älskade barn Filippa och Gustaf. Bloggen Leva Sunt handlar om att leva sunt och hitta balans på alla plan i livet. Jag blandar kost och recept, träning och hälsa, resor och vardag och hur man får detta att gå ihop i livet som heltidsarbetande förälder. Bloggen är helt enkelt en livsstilsblogg nischat mot hälsa i vardagen med inriktning mot familj. För att komma i kontakt med mig kan du maila: jess.sndbrg@gmail.com eller jessica@attlevasunt.se.

Du gillar kanske också...

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *