Filippas önskemiddag – pannkaka
Ikväll blev det Filippas önskemiddag. Hon önskade sig pannakaka. Dock är jag ensam hemma med barnen ikväll då Mattias är ute med jobbet, så jag hade ingen lust att ställa mig och steka massa tunnpannkakor så det blev ugnspannkaka. TIll det serverade jag lättvaniljglass och upptinade hallon och blåbär. Det var så himla smaskigt. Jag hade fått till perfekt konsistens på pannkakan. Vi åt mängder med mat allihopa!
Ugnspannkaka, 4 port
3 ägg
8 dl lättmjölk
1/2 tsk salt
4 dl siktad dinkelmjöl
Smörj en långpanna. Häll ned äggen i en bunke och vispa dessa tillsammans med hälften av mjölken. Tillsätt mjöl och salt och vispa ihop till en slät smet. Vispa ner resten av mjölken. Häll ned i långpannan och grädda på 225 grader i ca 20-30 min.

Senaste kommentarer