Recension av The odd life of Timothy Green

Igår var det dags att se veckans filmpremiär på Film2Home. Den här gången en amerikansk familjefilm,  The odd life of Timothy Green (eller Timothy Greens märliga liv som den heter på svenska). Det är en komedi för hela familjen, dock utan svenskt tal men med svensk text. Jag fick läsa för Gustaf hela filmen. Medverkar gör bland annat Jennifer Garner och Joel Edgerton.

Ett barnlöst par gräver ner en låda i jorden på bakgården. Lådan innehåller alla olika önskningar om hur deras önskebarn skulle vara. Strax därefter kommer ett barn till världen från lådan i jorden. Timothy Green heter han. Han är ett ovanligt barn som har alla de egenskaper paret önskade sig. Det blir förvecklingar och roliga situationer i familjens vardag. Filmens budskap är hur viktigt det är att våga vara olika och att respektera andra för deras olikheter.

Hela familjen tyckte att filmen var jättebra. Den var rolig och spännande och lite annorlunda. Den perfekta familjefilmen och en av de bästa filmerna i denna genre vi sett på länge. 5 av 5 möjliga!

Jessica Sundberg

Jag heter Jessica Sundberg och är 47 år, bor i Stockholm med min man Mattias och mina två älskade barn Filippa och Gustaf. Bloggen Leva Sunt handlar om att leva sunt och hitta balans på alla plan i livet. Jag blandar kost och recept, träning och hälsa, resor och vardag och hur man får detta att gå ihop i livet som heltidsarbetande förälder. Bloggen är helt enkelt en livsstilsblogg nischat mot hälsa i vardagen med inriktning mot familj. För att komma i kontakt med mig kan du maila: jess.sndbrg@gmail.com eller jessica@attlevasunt.se.

Du gillar kanske också...

2 svar

1. Fröken M skriver: