Tillbaka till rutinerna
Imorgon är det som sagt dags för jobb och förskola igen. Det innebär att jag fixat gröt och smörgås jag ska ha med till jobbet. Jag stoppade även ner en påse minimorötter ifall man får sötsug. Det har ju blivit en hel del av den söta varan under ledigheten. Kommer ta med mig en cola också, det har även blivit en hel del av det också. Nu måste middagarna anpassas så vi kan få lunchlådor. Vi äter fortfarande ur frysen och idag kunde vi skramla ihop till en Flygande jakob. Vi hade inget bacon, men det blev bra ändå. Barnen hjälpte till att vispa grädden, och slickade av varsin visp.
Till maten hade vi förutom fullkornsris och jordnötter lite olika grönsaker; Rivna morötter, majs, rödkålssallad (jag finriver rödkål, har på balsamvinäger och olivolja, sultanrussin och hackade mandlar) och groddar. Groddarna var väldigt populära. Rödkålssalladen är det bara jag som gillar, men jag är fullständigt tokig i den så det gör mig inget alls!


Senaste kommentarer