Träning torsdag

Idag körde jag ett cirkelpass på egen hand i gymmet på jobbet. Jag utgick från passet i senaste Fitness Magazine och la åter till några övningar. Upplägget blev enligt följande:

Uppvärmning 5 min på roddmaskin (2 min lugnt tempo, 3 min högre intensitet)
* Utfallshopp med rotation och vikt
* Rusher mot bänk
* Höftlyft på boll
* Armpendlingar
* Pushups på stepbräda
* Hälkickar
* Mage med vikt
* Burpees
* Klockan
* Upp och ner på bänk
* Jägarvila
* Mage med boll
Nedvarvning 2 min på roddmaskin (lugnt tempo)

Alla övningar utfördes under en minut och jag körde två varv. Passet, inklusive stretch, varade i ca 45 minuter. Ett perfekt lunchpass och det är så bra att man kan byta övningar från gång till gång så kroppen inte vänjer sig.

Jessica Sundberg

Jag heter Jessica Sundberg och är 47 år, bor i Stockholm med min man Mattias och mina två älskade barn Filippa och Gustaf. Bloggen Leva Sunt handlar om att leva sunt och hitta balans på alla plan i livet. Jag blandar kost och recept, träning och hälsa, resor och vardag och hur man får detta att gå ihop i livet som heltidsarbetande förälder. Bloggen är helt enkelt en livsstilsblogg nischat mot hälsa i vardagen med inriktning mot familj. För att komma i kontakt med mig kan du maila: jess.sndbrg@gmail.com eller jessica@attlevasunt.se.

Du gillar kanske också...

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *