Jag har snöat in!
Idag blev det Pasta Carbonara till middag. Igen. Jag har snöat in på vissa rätter och vill äta dom om och om igen. Jag tror dock inte att övriga familjen har något emot att äta just Carbonara. Filippa brast ut i ett glädjejubel när jag berättade vad vi skulle äta. Lättlagat, gott och billigt = toppen! Sen passade det bra då vi hade fläsk och kokta pastarester i frysen, grädde som behövde användas upp och en jättebit god parmesanost liggandes i kylen. Lök, vitlök och ägg är basvaror hemma hos oss och finns alltid hemma. Egenodlad morot och egenodlad persilja som tillbehör plus lite andra blandade köpta grönsaker.
Maten var, precis som alltid, hur god som helst. Men nu får det dröja ett tag till nästa gång. Annars tröttnar vi.
Senaste kommentarer