Tråkmat

Jag har oftast inget emot att äta rester. Att ta med lunchlåda till jobbet är ett perfekt sätt att ta vara på mat som blir över från middagen. Det är helt omöjligt att exakt beräkna hur mycket som kommer att gå åt. Jag gör hellre för mycket mat än för lite. Att äta rester både till lunch och middag känns dock ganska tråkigt. Vi försöker göra en liten frystömning nu och då blir det så att man får ta det som finns hemma. Kvällens middag blev yakiniku-rester med kamutvete och broccoli. Köttet var något torrt, det fanns inte så mycket sås kvar, men det fixade jag till genom att ta lingonsylt på sidan om. Visst var det riktigt gott men det kändes lite trist…

Jessica Sundberg

Jag heter Jessica Sundberg och är 47 år, bor i Stockholm med min man Mattias och mina två älskade barn Filippa och Gustaf. Bloggen Leva Sunt handlar om att leva sunt och hitta balans på alla plan i livet. Jag blandar kost och recept, träning och hälsa, resor och vardag och hur man får detta att gå ihop i livet som heltidsarbetande förälder. Bloggen är helt enkelt en livsstilsblogg nischat mot hälsa i vardagen med inriktning mot familj. För att komma i kontakt med mig kan du maila: jess.sndbrg@gmail.com eller jessica@attlevasunt.se.

Du gillar kanske också...

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *