Vanligaste maträtten?
Har ni också favoriträtter ni lagar om och om igen? Det har vi. Pesto gjord på basilika är en klassiker vi inte tröttnar på i första taget. Jag har nästan alltid en burk hemgjord pesto på lut i frysen. Peston går att kombinera på så många sätt. Oftast äter vi pasta med pesto, men då kan man variera tillbehören med allt från fin lufttorkad skinka till enkel grillkorv. Peston kan också användas som topping på lax, som dressing i en matig sallad, smaksättare i såser, etc. I lördags åt vi just färsk pasta med pesto, kokt skinka, (lite rökt lax), keso, rödlök och självklart mängder med riven parmesan uppe på allt (inte med på bilden dock).

Senaste kommentarer