Varning för Arla/Kelda soup in a cup

Igår läste jag ett tips om att man på Arlas hemsida via sms kunde beställa en Kelda Soup in a cup till en vän att hämta ut i utvalda butiker. Denna soppa kostar ca 20-25 kr i affär. Inget stod på Arlas sida om att det skulle kosta. Jag beställde två soppor. Senare på kvällen läste jag en varning att de nu efteråt lagt ut att det kostar 40 kr per sms!!!!! 40 kr?! Är de helt från vettet?! Dels kostar soppan max 25 kronor i butik och de debiterar 40 kr. Hur går det ihop?!

Jag känner mig mycket illa behandlad och kränkt. Okej att bli lurad av små, okända företag, men här pratar vi stora jätten Arla. Jag har kontaktat dom och blivit erbjuden kompensation för samma belopp via värdecheckar men det är totalt värdelöst för mig. Dels har jag smsat från mitt jobbabonnemang där man absolut inte får använda sig av betalsms (tjänstefel vilket faktiskt kan leda till att man får sparken), dels tycker jag inte 80 kr täcker hur illa behandlad jag känner mig. Man kan inte ta betalt för en tjänst man inte skrivit kostar. Det är helt oacceptabelt.

Nu ska någon ansvarig för denna marknadsaktivitet kontakta mig och jag hoppas verkligen de på något sätt kan rätta till detta. Så här får det inte gå till.

Jessica Sundberg

Jag heter Jessica Sundberg och är 47 år, bor i Stockholm med min man Mattias och mina två älskade barn Filippa och Gustaf. Bloggen Leva Sunt handlar om att leva sunt och hitta balans på alla plan i livet. Jag blandar kost och recept, träning och hälsa, resor och vardag och hur man får detta att gå ihop i livet som heltidsarbetande förälder. Bloggen är helt enkelt en livsstilsblogg nischat mot hälsa i vardagen med inriktning mot familj. För att komma i kontakt med mig kan du maila: jess.sndbrg@gmail.com eller jessica@attlevasunt.se.

Du gillar kanske också...

3 svar

  1. Hej Jessica,
    Vi beklagar att det ibland går fort vid publicering och att prisuppgiften i detta fall inte kommit med från början. Självklart skall det tydligt framgå när det kostar något att köpa en produkt. Som du skriver kompenserar vi dig självklart för dina utlägg – du ska inte behöva betala något eller råka illa ut på grund av detta. Ersättning kommer även att ges till andra som varit snabba och skickat ett sms innan informationen varit uppdaterad, de är välkomna att höra av sig till oss.

    Anledningen till att priset är högre än i butik är att vi använder oss av tekniska partners och att denna typ av mobillösning är kostsam. Vi ser dock att många konsumenter tycker det är kul att glädja någon annan i vardagen med en överraskande produkt. Vi har ju t ex flera kollegor i matbranschen som erbjuder produkter på liknande sätt och priserna ligger över det pris som man hittar i butik. Du kan se exempel på detta på http://www.mobilapresentkort.se.

    Ansvarig för denna marknadsaktivitet kommer att kontakta dig men vi ville gärna bemöta detta inlägg även här. Stort tack för att du så snabbt tog dig tid att höra av dig till oss med dina synpunkter. Hälsningar /Christian

  2. Yoshi skriver:

    Hjälp mig!

    Jag har precis skickat tre soppsms om soppa till kompisar utan att veta att de kostade något! Jag såg på en blogg att man kunde göra det och längre ner såg jag att personen varnade och sa att det var fel och att Arla tar betalt 40 kronor från alla!

  1. november 12, 2010

    […] fått svar från ansvarig på Arla i mitt förra inlägg om sms-kostnaden för Soup in a cup. Se kommentar! Hoppas det löser sig för er andra som råkat […]

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *