VM-uppladdning
På onsdag nästa vecka drar skid-VM i Falun igång. Givetvis har vi höga medaljförhoppningar på vårt svenska skidlandslag.
En av svenska skidlandslagets huvudsponsorer är McDonald’s. De vill stötta både dagens skidstjärnor och framtidens skidhjältar genom sitt sponsorskap. De har startat satsningen Skidlyftet. Skidlyftet ger stöd till Sveriges längd- och alpina klubbar och syftet är att få fler barn och unga på skidor, både i backen och i spåret.
Under perioden 3 februari – 9 mars finns en särskild kampanjmeny där för första gången menyerna döps om och får namnen på några av Sveriges elitskidåkare inom både längd och alpint. Förutom namnen skänks 1 krona för varje såld kampanjmeny till just Skidlyftet.
De åkare som ger sina namn till kampanjmenyerna är längdskidåkarna Teodor Pettersson och Marcus Hellner och de alpina skidåkarna André Myhrer, Frida Hansdotter, Jens Byggmark och Maria Pietilä Holmner.
Idag hade jag och barnen en mysig ledig dag med mys och biobesök (vi såg En natt på museet – riktigt bra!). Lunchen intogs just på McDonald’s och självklart ville vi vara med och bidra. Jag och Gustaf åt en varsin (Teodor) Peterson QP BLT med pommes och läsk, Filippa valde en Hansdotter Chicken BLT McWrap & Co (med pommes och läsk). Supergott!
Läs mer på www.mcdonalds.se/skidor om hur längd- och alpinskidklubbar kan ansöka om bidrag ur Skidlyftet till sin verksamhet.
Senaste kommentarer