Hemträning

Idag har jag äntligen tagit mig för att använda vårt hemmagym. Det var verkligen länge sen sedan sist. Mattias har inrett rummet otroligt bra med mjuk matta på hela golvet, träningsbänk, vikter, stång, ringar i taket, boxsäck, pilatesboll, magtränare, armhävningsredskap, mm mm. Tyvärr är jag inte så förtjust i hantlarna och stängerna då man måste skruva av och på vikterna på både hantlar och stång. Själv föredrar jag hantlar med fast antal kilon. Jag får nog lov att köpa mig det.

Jag började med 10 minuters uppvärmning med hopprep. Barnen var med och hoppade lite och höll mig sällskap. Sen blev det boxning i ca 15-20 minuter. Jag körde raka slag och krokar, höga och låga slag. Försökte variera mig så mycket jag kunde. Filippa blev grymt imponerad av mina rosa boxhandskar jag köpte på Allt för hälsa-mässan häromveckan. Hon gillar allt som är rosa. Filippa är dessutom fotograf till korten i detta inlägg.

Mattias körde också hemmaträning idag så när han kom hem gick jag över till att köra styrka. Jag använde mig av träningsbandet jag fått från Familjeapoteket. Jag körde lite rygg, axel och triceps.

Sammanfattningsvis kan jag konstatera att det var kul att träna hemma faktiskt. Det kommer att bli mer av den varan framöver!

Jessica Sundberg

Jag heter Jessica Sundberg och är 47 år, bor i Stockholm med min man Mattias och mina två älskade barn Filippa och Gustaf. Bloggen Leva Sunt handlar om att leva sunt och hitta balans på alla plan i livet. Jag blandar kost och recept, träning och hälsa, resor och vardag och hur man får detta att gå ihop i livet som heltidsarbetande förälder. Bloggen är helt enkelt en livsstilsblogg nischat mot hälsa i vardagen med inriktning mot familj. För att komma i kontakt med mig kan du maila: jess.sndbrg@gmail.com eller jessica@attlevasunt.se.

Du gillar kanske också...

3 svar

  1. Ulla skriver:

    Hur länge har du haft anorexi?

  2. admin skriver:

    Hej,

    Jag har faktiskt inte anorexia, däremot har jag blivit väldigt smal och jag har fått professionell hjälp för att åtgärda detta. Alla som känner mig och ser mig vet hur mycket jag äter, hur ofta jag äter, att jag äter mer än ”rätt” (mycket nyttigt men även en himla massa onyttigt, och allt i stora portioner både nyttigt och onyttigt) och att jag aldrig ens skulle fundera på att få upp maten igen. Förutom kosten så drar jag ner på konditionsträningen till ett minimum och lägger istället in styrkepass och yoga.

    Tack för omtanken!
    Kramar,
    Jessica

  3. Lisa skriver:

    Tack för svaret som jag fick!

    Skönt att höra, önskar dig allt gott!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.