Lunchträning

Tittar jag i min almanacka brukar jag nästan alltid springa på tisdagar. Denna vecka kommer jag inte följa mina invanda träningsmönster då den inte ser ut som vanligt.

Igår var jag hemma med barnen, då joggade jag på morgonen. Därför kände jag inte för att springa idag också. Istället gick jag på 30 min Sats cykel och 30 min core på lunchen. Det var hur länge sen som helst jag var på spinning (och även core). Jag hade nästan glömt hur jobbigt, men ändå relativt kul, spinning är. Dock ger jag inte mycket för Sats cykel 30 min. Uppvärmningen är på 8 minuter, sen är konditionsdelen bara ca 13 minuter, följt av en nedvarvning på 1 minut och sen stretch. För kort konditionsdel för min smak. Men passet gav mig mersmak och nu får jag försöka planera in fler spinningpass.

På onsdag och torsdag ska jag på kurs och på torsdag kväll ska jag och Mattias dessutom på Joe Labero på Hamburger Börs. Får se om jag hinner med någon träning dessa dagar och vad det i såna fall blir. Löpningen är lätt att ta till då det bara är att snöra på sig skorna och ge sig ut i kvarteret hemma.

På fredag är jag åter på jobbet och kanske blir det ett lunchpass Shape?! Kul när det blir variation i träningen och att inte alltid följa invanda mönster.

Jessica Sundberg

Jag heter Jessica Sundberg och är 47 år, bor i Stockholm med min man Mattias och mina två älskade barn Filippa och Gustaf. Bloggen Leva Sunt handlar om att leva sunt och hitta balans på alla plan i livet. Jag blandar kost och recept, träning och hälsa, resor och vardag och hur man får detta att gå ihop i livet som heltidsarbetande förälder. Bloggen är helt enkelt en livsstilsblogg nischat mot hälsa i vardagen med inriktning mot familj. För att komma i kontakt med mig kan du maila: jess.sndbrg@gmail.com eller jessica@attlevasunt.se.

Du gillar kanske också...

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.