Keso Bowls

Keso Bowls

Keso Bowls

Det har blivit omåttligt populärt med så kallade bowls med allt från sallad, smoothies, yoghurt och gröt och i en skål och toppa med hälsosamma godsaker. Allt som går att servera i en skål blir en bowl. Trenden kommer från LA såklart och är en trevlig trend. Att äta ur skål är mysigt, enkelt och märkligt nog även godare. Nu kommer även Keso Bowls.

Keso är både gott och en utmärkt proteinkälla. Arla har tagit fram fyra Keso Bowls-recept som passar till frukost, mellanmål, lättare lunch eller lättare middag. Självklart kan man sedan freestyla och lägga till mer matiga tillbehör för att få en komplett måltid. Det blir riktigt gott, nyttigt och bra för kropp och knopp!

En tager-vad-man-haver Keso Bowl!

En tager-vad-man-haver Keso Bowl!

Själv gjorde jag en Keso Bowl av frukt jag hade hemma för tillfället. Det blev päron, äpple, nektarin, banan, hallon och blåbär. Detta toppade jag med Keso Protein Cottage Cheese Protein Naturell, hemrostad granola, kokoschips och gojibär. Helt makalöst gott! Perfekt vitamin- och proteinkick!

Frukost: Berry Bliss Bowl

Behåll sommarkänslan med jordgubbar och hallon och addera nyttiga bär i säsong. En riktigt god och uppiggande frukost.

Keso
Jordgubbar
Röda vinbär
Vita vinbär
Blåbär
Hallon

Toppa med paranötter.

Lunch: Protein Power Lunch Bowl

Nu är det skördesäsong för rotsaker. Den här rätten passar perfekt som härlig lunch eller middag.

Keso
Avokado
Rädisa
Polkabeta
Gulbeta
Romansallad
Granatäpple

Toppa med hampa-, pumpa- och sesamfrö samt mandel.

Frukost/Mellanmål: Super Berry Bowl

Här är en riktig antioxidantkick! Använd flera olika bär i säsong och toppa med nötter för extra god smak och knaprig konsistens.

Keso
Körsbär
Svarta vinbär
Björnbär
Hallon
Blåbär
Granatäpple

Toppa med valnötter och pumpafrön.

Frukost/Mellanmål: 4-Fruit Ultimate Organic Bowl

En skål med ekologisk frukt piggar upp även höstens regnigaste och mörkaste dagar. Perfekt som frukost eller mellanmål.

Keso
Banan eko
Kiwi eko
Mango eko
Melon eko

Toppa med jordnötssmör, gojibär och sesamfrön.

Jessica Sundberg

Jag heter Jessica Sundberg och är 44 år, bor i Stockholm med min man Mattias och mina två älskade barn Filippa och Gustaf. Bloggen Leva Sunt handlar om att leva sunt och hitta balans på alla plan i livet. Jag blandar kost och recept, träning och hälsa, resor och vardag och hur man får detta att gå ihop i livet som heltidsarbetande förälder. Bloggen är helt enkelt en livsstilsblogg nischat just mot hälsa i vardagen med inriktning mot familj. För att komma i kontakt med mig kan du maila: jess.sndbrg@gmail.com eller jessica@attlevasunt.se.

Du gillar kanske också...

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *