Mera fisk

Fisk är nyttigt och det bästa är att fisk ofta är otroligt gott. Kvällens fisk blev allbran-överbakad fisk. Jag modifierade dock mitt eget recept och tog bara 2 msk smör istället för 8 msk och istället för ströbröd tog jag Risenta melonkärnor. Till fisken hade jag röd dillquinoasallad och en limesås gjord på turkisk yoghurt, lime (saft och skal), agavesirap och salt. Jättegod vardagsmat! Mattias tyckte mycket bra om quinoasalladen och såsen, fisken var helt okej. Varken Filippa eller Gustaf ville ens smaka fisken. De åt mest grönsaksstavar som jag skurit upp (paprika, gurka, tomat, avokado och blomkål). Deras förlust! Blir mer åt mig och min lunchlåda 🙂

Röd dillquinoasallad, 4 port

4 dl röd quinoa
1⁄2 kruka dill
2 msk citronsaft
2 msk oliv- eller rapsolja
Salt och peppar

Koka quinoan enligt anvisning på förpackningen och blanda sedan i hackad dill, citronsaft och olja. Smaka av med salt och peppar. Blanda i körsbärstomater, hackad paprika, hackad rödlök, skivad avokado och bönor.

Jessica Sundberg

Jag heter Jessica Sundberg och är 47 år, bor i Stockholm med min man Mattias och mina två älskade barn Filippa och Gustaf. Bloggen Leva Sunt handlar om att leva sunt och hitta balans på alla plan i livet. Jag blandar kost och recept, träning och hälsa, resor och vardag och hur man får detta att gå ihop i livet som heltidsarbetande förälder. Bloggen är helt enkelt en livsstilsblogg nischat mot hälsa i vardagen med inriktning mot familj. För att komma i kontakt med mig kan du maila: jess.sndbrg@gmail.com eller jessica@attlevasunt.se.

Du gillar kanske också...

1 svar

  1. Mikkan skriver:

    Kul användning av agavesirap, låter som en riktigt trevlig sås!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.