Vad ger vad och vem lyssnar på vem
Idag har jag varit på en frukostföreläsning med Charlotta och Katarina på mediabyrån LOPPI. Temat var influencers, sociala medier och mediakonsumtion 2016. Vad ger vad och vem lyssnar på vem? Loppi gör årligen en trendundersökning bland sina medlemmar där de kartlägger hur svenska föräldrar tycker och känner just nu, tex kring mediakonsumtion, sociala medier, föräldraskap, shopping etc. Vi fick ta del av de rykande färska resultaten från årets webbenkät. Föreläsningen avslutades med en paneldiskussion där vi fick höra på solskenshistorier från tre av LOPPIs partners, Trygg Hansa, Leeads AB och Storytel. Hur dessa företag använt sociala medier och vilka lärdomar de dragit från kampanjer och marknadsföring i det snabbföränderliga medielandskapet.
Riktigt intressant och lärorikt, både för mig som bloggare, eller influencer som jag numera ska kalla mig, men framför allt för alla företagare som fanns på plats. Förutom föreläsning bjöds vi på en god frukost med smörgåsar, kaffe och mycket instagramvänliga, fräscha fruktfat!
I höst blir det fler ”LOPPI know-how-frukostar”. 20 oktober är temat Youtube, 24 november Snapchat och Insta Stories samt 15 december en trendspaning inför 2017. Ses vi där?
Senaste kommentarer