Räkpaj

Kvällens middag blev god räkpaj med pajskal a la LCHF (dvs ägg, grädde och smör). Paj är en favorit hemma hos oss. En rätt som det är svårt att misslyckas med tycker jag. Alla ät med väldigt god aptit! Gustaf åt dessutom hur mycket som helst. Det är som vanligt det bästa betyget man kan få!

Till paj serverar jag alltid någon typ av sallad. Barnen är rätt kinkiga men är stora fan av grönsaksstavar så de fick morots- , gurk- och paprikastavar samt körsbärstomater och majs. Till oss vuxna gjorde jag en bönsallad innhållande en burk cannellinibönor, en halv finhackad rödlök, en bit gurka, några rädisor, 1 msk rapsolja, 1 msk vinäger, 1 msk senap, salt och peppar. Självklart får även vi vuxna ta av barnens sallad. Vad är det med grönsaksstavar och småplock som gör en så sugen?!

Räkpaj

Valfri pajdeg

Fyllning:
3 ägg
250 g keso chili
200 g skalade räkor
1 finhackad purjolök
2 dl riven ost
dill

Vispa äggen. Blanda ner keso, räkor, purjo, ost och dill. Krydda med salt, peppar och paprikapulver. Häll ned i pajskalet. Grädda 20-25 minuter i ugn 225 grader.

Jessica Sundberg

Jag heter Jessica Sundberg och är 47 år, bor i Stockholm med min man Mattias och mina två älskade barn Filippa och Gustaf. Bloggen Leva Sunt handlar om att leva sunt och hitta balans på alla plan i livet. Jag blandar kost och recept, träning och hälsa, resor och vardag och hur man får detta att gå ihop i livet som heltidsarbetande förälder. Bloggen är helt enkelt en livsstilsblogg nischat mot hälsa i vardagen med inriktning mot familj. För att komma i kontakt med mig kan du maila: jess.sndbrg@gmail.com eller jessica@attlevasunt.se.

Du gillar kanske också...

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *